neděle 19. října 2014

Resident Evil 4 HD (Návod)

Kapitola 1-1

Doběhněte do nedalekého domu, uvnitř si promluvte s mužem a jakmile na vás zaútočí, tak ho zastřelte. Po animaci vyběhněte po schodech nahoru, proskočte oknem a zastřelte další trojici útočníků. Utíkejte po pěšince kupředu, pomozte vlkovi z pasti na medvědy a o kousek dál si dejte pozor na trhaviny upevněné na stromech (zpovzdálí je odstřelte). Běžte dál, přeběhněte přes provazový most a projděte bránou. Po pár krocích se objeví na obrazovce tlačítko x, jehož zmáčknutím budete moci prozkoumat vesnici dalekohledem. Poté utíkejte do některého z domů a likvidujte útočící vesničany. Po chvíli se rozezní kostelní zvon, vesničané odejdou pryč a vy budete moci prozkoumat okolí (důležitá je brokovnice v jednom z domů). Až skončíte obhlídku, tak se dejte uličkou nalevo od věže a doběhněte na farmu. Rovnou jděte  k jihovýchodní bráně a vstupte do další oblasti. Seběhněte kousek po cestě dolů a vesničané na vás shodí obrovský balvan. Rychle mačkejte zobrazená tlačítka a až se balvanu vyhnete, tak proběhněte tunelem před vámi. V okolí se zbavte chlápků s granáty, pak rozkopněte železné dveře zadního domu a vstupte dovnitř. Projděte kolem psacího stroje do chodby, zničte nálože na stěnách a v obývacím pokoji odsuňte skříň, blokující průchod dál. Doběhněte na konec a otevřete skříň.

Kapitola 1-2

Hned na začátku se vyhněte sekyře, opusťte dům a pokud chcete, tak si u obchodníka za domem nakupte vybavení. Projděte železnými vraty před domem a pročistěte okolí. Jděte k provazovému žebříku, dejte se cestou napravo dál nahoru a v truhle na konci najdete půl emblému. Utíkejte zpět, přejděte přes můstek a sejděte do domku nalevo. Vystřílejte další nepřátele, po žebříku vylezte nahoru a z truhly seberte druhou polovinu emblému. Obě půlky zkombinujte a vložte do dveří v severovýchodní části této oblasti. Rovnou běžte do domu na konci cesty, prostřílejte se ke konci a proskočte oknem do druhé části. Schovejte se za bedny, zlikvidujte vrhače dynamitu a následně i pasti na podlaze. Utíkejte dál do podzemí, na konci vylezte po dvojici žebříků na čerstvý vzduch a odstraňte pasti před vámi (pasti na medvědy a nálož mezi stromy). Doběhněte do domu na kopečku a u dveří vás bude čekat první hádanka. Otočte koulí nahoru, pak doleva, projděte odemčenými dveřmi do pokoje a ze stolku si vezměte klíč Insignia. Nakonec už jen prozkoumejte dveře a shlédněte animaci.

Kapitola 1-3

Po schodech na konci chodby seběhněte dolů, vyjděte před dům a s pomocí brokovnice vyřiďte chlápka s motorovkou. Pokračujte kupředu až do vesnice, jděte k domu napravo od věže a klíčem ho odemkněte. V zadní místnosti slezte do podzemí, po žebříku na opačném konci vylezte na povrch a doběhněte až ke kostelu. Nejprve se zbavte všech vesničanů, pak oběhněte kostel a na panelu postupně zmáčkněte 3, 3, 3, 4, 4, 4 a 3. Seberte drahokam, vraťte se před kostel a dejte se cestou úplně napravo. Přes dřevěné lávky pokračujte až do obrovské arény a odtud pak dál na západ. Vyhněte se dalšímu balvanu, proběhněte skrz celé bažiny a doběhněte až na rozcestí v další části. Odbočte doprava, u jezera nasedněte do loďky a chvíli se projíždějte okolo, dokud se nespustí animace. Po útoku prvního bosse Big Fish se vyhněte kládám a pak se snažte trefovat do ryby harpuny, kterých máte neomezený počet. Pokud vás náhodou převrhne, tak rychle mačkejte x a doplavte do lodi. Jakmile bose udoláte, tak se spustí animace, v níž budete muset odseknout lano, které se vám omotalo kolem nohy.

Kapitola 2-1

Po probuzení opusťte dům, dejte se doprava a dojděte k řece. Přeskákejte na druhý břeh, kousek popojděte a po dalších výstupcích přeskákejte nazpět. Doběhněte ke srázu s lanem, slaňte dolů a vylezte na blízkou hlídkovou věž. Z ní sestřelte trojici beden, přeskákejte po nich na druhou stranu a na další věži přehoďte páku. Chodbou za vodopádem se dostanete ke dveřím, z nichž sejměte artefakt a pokračujte dál. Nasedněte do připravené loďky, v další části si dle potřeby nakupte vybavení a doběhněte až do arény, kterou jste procházeli v předchozí kapitole. Hned jak začne souboj s bossem El Gigante, tak si vytáhněte brokovnici a střílejte hlava nehlava. Vyhýbejte se jeho útokům a po několika zásazích padne na kolena. Vyběhněte mu na záda a podle tlačítka na obrazovce sekejte do parazita. Když tuto kombinaci několikrát zopakujete, El Gigante zemře a vy můžete pokračovat v cestě ke kostelu. Do hlavních dveří vložte Round Insignia, vstupte dovnitř a po žebříku v levé části vylezte nahoru. Po lustru přeskočte na druhou stranu místnosti a prozkoumejte panel. Nejprve si natočte obrazce tak, aby odpovídali tomu uprostřed a následně je zkombinujte. Pokud to uděláte správně, tak se zvednou mříže a vy můžete jít do místnosti, kde je uvězněná Ashley. Po animaci slezte po žebříku do spodní části kostela, kde končí první část této kapitoly.

Kapitola 2-2

Odteď budete muset ochraňovat Ashley, protože pokud vám ji moc zraní nebo unesou, tak hra pro končí. Opusťte kostel, doběhněte k bráně a střelte do vozíku se sudy. Ten vám pročistí cestu a vy tak budete moci pokračovat až do vesnice. Vylezte s Ashley do věže, řekněte jí, ať počká a pročistěte okolí. Vraťte se pro ni a cestou nalevo od věže pokračujte na farmu. Hned na začátku schovejte Ashley do kontejneru a vyčistěte oblast. S Ashley pak utíkejte k bráně na severovýchodě, kde zneškodněte pasti a pokračujte dál. Přeběhněte přes provazový můstek a po skončení animace se zabarikádujte uvnitř domu. Co nejdéle se snažte udržet spodní patro a likvidujte vesničany. Až vám Luis řekne, tak utíkejte po schodech nahoru a skopněte žebříky. Snažte se pak ještě chvíli odolávat a kapitola skončí.

Kapitola 2-3

Opusťte dům, dejte se doleva a jděte k páce ve výklenku. Nyní si můžete vybrat levou či pravou cestu (já si vybral tu pravou, která je sice náročnější, ale čeká vás finanční odměna v podobě 15000). Zpřístupněte si pákou pravou cestu a utíkejte kupředu. Jakmile se objeví El Gigante, tak chvíli počkejte a na hlavu mu sestřelte obrovský balvan. Rychle se zbavte řetězů na dveřích a pokračujte do druhé části až na konec. Tam se otočte a sestřelte na obra i druhý balvan. Pak už ho dodělejte ručně, za pomocí zbraní, které máte k dispozici a vezměte si odměnu. Nyní prohledejte zbytky, které zůstali po zničených chatrčích a získáte klíč, kterým si otevřete dveře na konci údolí. Vyběhněte nahoru na kopeček, prozkoumejte zamčené dveře napravo a pokračujte až nahoru k lanovce. Nastupte do ní, nechte se odvést do další stanice (po cestě likvidujte nepřátele) a po schodech seběhněte až úplně dolů. Uložte si hru, nakupte si vybavení a pokračujte k domku na konci pěšinky. Během interaktivní animace se vyhněte útoku a jakmile skončí započne souboj s bossem Bitores Mendez. Vezměte si do ruky brokovnici, napalte do něj pár ran a utečte dál. Toto opakujte stále dokola a počkejte, až mu upadne spodní část těla. Nyní se bude moci pohybovat díky svým pařátům po trámech. Vy se držte staré dobré taktiky střelba, útěk a zabijte ho. Po souboji seberte falešné oko, proskočte bočním východem ven z budovy a pomocí lanovky se vraťte k zamčeným dveřím. Použijte na ně oko a vstupte do další části. Popojděte kousek dopředu, zlikvidujte jedoucí náklaďák a doběhněte do hradu.

Kapitola 3-1

Vyběhněte po schodech nahoru, projděte dveřmi na konci a doběhněte ke kašně, která bude zničena katapultem. Sniperovkou zastřelte obsluhu, doběhněte k dalšímu schodišti a vyrazte po něm nahoru. Zlikvidujte zbylé obsluhy katapultů, utíkejte k věži s dírou v podlaze a pomocí páky u díry vysuňte dělo. Vystřelte z něj, zničenou bránou pokračujte kupředu a vstupte do útrob hradu. Vezměte si platinový meč, vyběhněte po schodech nahoru a seberte i zlatý meč. Zasaďte je do příslušných míst (zlatý do zlaté podesty a platinový do platinové) a tajnými dveřmi se vydejte dál. Shlédněte animaci s Luisem, prozkoumejte bránu napravo a řekněte Ashley, ať zde počká. Projděte druhými dveřmi v této části, pročistěte oblast a vzadu ve skladišti si vezměte z truhly klíč. Jakmile ho seberete, tak do místnosti vpadne skupina mnichů. Zbavte se jich, vraťte se zpět k Ashley a odemkněte si bránu. Seznamte se s pánem hradu Salazarem, uložte si hru a pokračujte dveřmi u psacího stroje. Nechte Ashley u vchodu, všimněte si dveří nalevo (vedou do vězení) a doběhněte k sochám koňských hlav, které chrlí oheň. Z obrazu napravo si vezměte klíč, kterým odemkněte dveře vězení, sestupte dolů a vykopněte mříž. Jakmile přiblížíte k monstru blíž, tak na vás zaútočí. Rychle doběhněte ke zvonu, dvakrát do něj udeřte nožem a kousek poodběhněte. Monstrum je slepé a tak půjde za zvukem. Ve chvíli, kdy bude u zvonu, napalte brokovnicí do parazita na zádech a celou akci zopakujte ještě jednou. Až umře, přehoďte páku v jeho cele, vraťte se ke koňským hlavám a odtud až do velkého sálu. Rychle utíkejte do rohu místnosti, kryjte Ashley vlastním tělem a likvidujte jednoho nepřítele za druhý. Po kompletní likvidaci se vydejte na druhou stranu místnosti, sejděte dolů po schodech a vstupte do malé místnosti. Nechte Ashley sešlápnout jeden stupínek, sami sešlápněte ten druhý a zbavte se další skupiny mnichů. Pak běžte zpět do velkého sálu, pomocí páky si spusťte schodiště a doběhněte k ozdobnému jezírku se svícnem uprostřed. Běžte k výstupku napravo, pomozte Ashley vylézt nahoru a během toho co bude otáčet pákou ji ochraňujte. Pak přeběhne automaticky k druhé páce a celá situace se opakuje. Nyní budete moci přeskákat po výstupcích ve vodě na druhou stranu a vstoupit do dveří. Nakonec už jen vběhněte do uličky přímo naproti vám a shlédněte animaci.

Kapitola 3-2

Otočte se, vstupte do dveří nalevo a slezte do kanalizace, kde se setkáte s novým druhem neviditelných příšer. První části kanalizací jen proběhněte a jakmile se dostanete do té druhé, tak jděte chodbou nalevo. Na konci vstupte do kontrolní místnosti, otočte uzávěrem na potrubí a uvolněným průchodem pokračujte do obytných prostor hradu. Narazíte na pasti v podobě kyvadlových břitů. Proběhněte mezi nim na druhou stranu, vylezte po žebříku nahoru a vstupte na balkón. Mezi skupinu fanatiků hoďte granát (pokud nemáte, tak je budete muset vystřílet), posbírejte drahokamy a hlavně nezapomeňte na artefakt. Vylezte po žebříku zpět nahoru, po lustru přeskočte na druhou stranu a jděte kousek doprava, kde akci zopakujte. Přehoďte páku na stěně, seskočte do spodní části místnosti a pak vyběhněte po schodišti až k obchodníkovi. U něj si dokupte dle potřeby vybavení a červenými dveřmi se vydejte dál. Proběhněte do velkého sálu, přes místnost na levé straně se probojujte do 2. patra a zabijte co nejrychleji mnicha s maskou v rudém hábitu. Seberte klíč, který po něm zůstane a odemkněte s ním dveře na balkóně. V další místnosti vás čeká puzzle s obrazy. Přistupte tedy k panelu, zmáčkněte 4, 3, 1, 2 a OK a tajným průchodem se vydejte dál. Po opětovném shledání se s kastelánem zlikvidujte otravné mnichy, poté vyběhněte po schodech nahoru k obrazu a stiskněte tlačítko, které je napravo od bílých dveří. Otočte se k obrazu zády, jděte do místnosti v pravé části sálu a pod vázou najdete skryté tlačítko. Po jeho stlačení přeběhněte po můstku do středu místnosti a z truhly vyndejte Goat ornament. Nově otevřenými dveřmi pokračujte dál, doběhněte až do zahrady a započněte s hledáním dvou půlek emblému (oba dva jsou  v kašnách, které jsou na mapě znázorněny kolečkem). Až je najdete, tak vyjděte na jižní ochoz a kompletní emblém vložte do dveří.

Kapitola 3-3

Projděte dveřmi u psacího stroje, protáhněte se jídelnou a na recepci zmáčkněte zvonek. Rozstřelte láhev vína na obraze, vstupte do nově zpřístupněné místnosti a ocitnete se v pasti. Rychle rozstřelte zámek, vykopněte mříž a zlikvidujte nepřátele. Z bedny uprostřed seberte poklad a druhými dveřmi místnost opusťte. Dojděte k zábradlí, seskočte dolů a přehoďte páku. Pak vylezte zpět nahoru, přeběhněte přes můstek a na konci zahněte doleva. Z vitríny si vezměte raketomet, vyběhněte po schodech nahoru a rozstřelte zámek. Pak už jen přeběhněte přes můstek do dveří naproti a jedinou možnou cestou pokračujte na konec této části.

Kapitola 3-4

Seběhněte po schodech do středu místnosti, rozstřelte 3 popruhy, které drží Ashley a chraňte ji před mnichy. Jakmile je všechny sejmete, tak Ashley sebere klíč po jednom z nich a projde dveřmi. Nyní budete hrát chvíli za Ashley (nepoužívá zbraně, ale může po nepříteli hodit petrolejku). Utíkejte rovně do místnosti, začněte otáčet klikou a až zvednete mříž, tak utíkejte do vedlejší místnosti. Pomocí petrolejových lamp se zbavte dotírajících mnichů, použijte dvojici klik a v úzké chodbě zamiřte do dveří napravo. Podlezte pod stolem nalevo, stiskněte tlačítko a z krbu si vezměte kamennou destičku. Otočte se o 180º, stiskněte tlačítko vpravo a pod zvednutou mříží jděte zpět ke dveřím. Odsuňte skříň, stiskněte tlačítko a průchozí cestou doběhněte až do temné chodby. Doběhněte k panelu uprostřed místnosti a bude vás čekat další puzzle. Očíslujte si všechny čtverečky (levý horní bude 1 až spodní pravý 9), posuňte je v tomhle pořadí 4, 7, 8, 9, 6, 3, 2, 1, 4, 7, 8, 9 a do prázdného místa vložte kamennou destičku. Ve vedlejší místnosti si vezměte z busty artefakt, pak počkejte až se stěna otočí a seberte Serpent ornament. Vraťte se zpět do místnosti s dvěmi otočnými klikami a v chodbě za ní vstupte do místnosti nalevo. Do rumpálu vložte kruhový artefakt, otočte jím a po žebříku vylezte nahoru. Nakonec už jen doběhněte za Leonem.

Kapitola 4-1

Odejděte dveřmi na konci dlouhé chodby, přejeďte jen s Leonem na druhou stranu lávy a vstupte do další části. Při průchodu na druhou stranu této místnosti postupně zlikvidujte tři obsluhy dračích soch (tím zničíte i sochy) a z truhly si vezměte poslední zvířecí ornament. Vraťte se zpět k Ashley, nasedněte do lanovky napravo a dojeďte na druhý konec. Jděte do vedlejší místnosti, vložte všechny tři díly do zdi a nasedněte do další lanovky. Jakmile dojedete na koncovou stanici, tak opusťte místnost a zamiřte do dveří nalevo. Odtlačte dvě sochy na spínací tlačítka na podlaze, na zbylé dvě si stoupněte vy a Ashley a pokračujte do další místnosti. Po skončení animace se Salazarem se podívejte na strop, sestřelte 4 blikající světla a pokračujte na konec úzké chodby. Jakmile se objeví stroj, zastřelte jeho obsluhu (nejlepší volba je sniperovka) a z truhly si vezměte první grál. Vraťte se zpět na rozcestí poblíž lanovky a dejte se chodbou na východ. Až budete procházet mezi brněními, tak si dejte pozor a včas se vyhněte jejich útoku. Na konci seberte z podstavce druhý grál, zlikvidujte 6 parazitických rytířů a naposledy se vraťte na rozcestí. Dejte se na sever, zlikvidujte útočníky a přistupte ke dveřím. Do rukou levé sochy položte Queen´s grail, do rukou pravé pak King´s grail a doběhněte do sálu, ve kterém visí obrovské hmyzí hnízdo. Popojděte kousek dopředu, shlédněte animaci a zbavte se dotěrného hmyzu. Následně přehoďte páku na druhém konci sálu, odstřelte panty s řetězy, které drží visací most a projděte nově zpřístupněnými dveřmi. Uložte si hru, opusťte hrad a přeběhněte přes most k věži. Po schodech vyběhněte na ochoz, najděte dveře a vstupte do útrob věže. Během cesty nahoru rozstřílejte 3 dřevěné trámy v soukolí a na vrcholu přehoďte páku: Nyní se probojujte do spodního patra, opusťte věž a přeběhněte přes otočený můstek. Prostřílejte se skrz nepřátele až do hradu, tam se vypořádejte s hordou mnichů a dvěma monstry s drápy a doběhněte do místnosti se Salazarem. Sledujte animaci, během pádu zmáčkněte akční tlačítka a dostanete se do podzemí. Pokud chcete, tak si dokupte vybavení, uložte hru a nakonec vylezte po žebříku nahoru. Utíkejte za nosem a po chvíli se dostanete do chodby s trubkami. Doběhněte do místnosti na konci chodby (po cestě se vyhýbejte špičatému ocasu), zapněte elektřinu a pokuste se opustit místnost. Nyní se připravte na souboj s dalším bossem a všimněte si bomby s kapalným dusíkem, která je v místnosti. Nalákejte k sobě bosse, shoďte bombu a ládujte do něj vším, co máte. Chvíli mu ještě odolávejte a až se zvednou vrata, tak utíkejte chodbou nazpět. Vstupte do místnosti po levé straně, s pomocí dusičné bomby bosse zlikvidujte a nastupte do výtahu.

Kapitola 4-2

Seběhněte po schodech dolů, navštivte obchodníka a projděte dveřmi nalevo. Utíkejte dál, seskočte dolů a přehoďte páku. Tím si přivoláte důlní vozík, který se v půli cesty zasekne kvůli vyhozeným pojistkám. Zamiřte tedy na kopec, znovu je nahoďte a pak už jen přehoďte znovu páku. Z vozíku si vezměte dynamit, použijte ho na balvan napravo a pokračujte do další části. Posbírejte si věci, doběhněte k druhým dveřím a připravte se na souboj s dvojicí El Gigante. Nejprve nalákejte jednoho z nich do středu místnosti, přehoďte páku a dole a on spadne do lávy. Počkejte, až se uzavře padací poklop a klasickým způsobem jako dříve zlikvidujte i druhého obra. Po jejich likvidaci se vydejte uvolněnou cestou dál do obrovské jeskyně, utíkejte po ochozu nahoru a zahněte doprava. V jeskyni stlačte tlačítko na zdi, vraťte se na ochoz a pokračujte do další jeskyně, kde proces opakujte. Nyní se vydejte k roztaveným vratům, tlačítkem zdvihněte mříže a projděte prvníma dvěma buchary. Nakonec přehoďte páku na stěně, doběhněte k panelu a prozkoumejte ho.

Kapitola 4-3

Běžte rovně za nosem, doběhněte k troskám domů a na konci vlezte oknem do domku vpravo. Otočte rumpálem, slezte do podzemí a doběhněte do velkého sálu. Prostřílejte se k žebříku, vylezte po něm nahoru do místnosti a seberte klíč od dolů. Jakmile ho seberete, tak na vás začnou útočit davy vesničanů. Zůstaňte proto v 2. podlaží a systematicky likvidujte jednoho za druhým. Až se všech zbavíte, tak seběhněte dolů, opusťte písečný domek a odemkněte si železné dveře napravo. Proběhněte chodbou, rozstřelením světel na stropě zastavte past a pokračujte dál, až nakonec doběhnete k důlním vozíkům. Naskočte do třetího vozíku, sestřelte páku nalevo a vozík se rozjede. Likvidujte postupně nepřátele skákající do vozíků, vyhýbejte se trámům (akční tlačítka) a po zastavení střelte do další páky nalevo. Držte si nepřátele od těla a počkejte, až sjedete po točitých kolejí dolů, kde vyskočte z vozíků. Rychlým mačkáním akčního tlačítka se vytáhněte nahoru a projděte dveřmi před vámi. Seberte artefakt, po žebříku a vylezte na čerstvý vzduch a vložte ho do dveří u ohniště. Nakonec už jen nasedněte do výtahu.

Kapitola 4-4

Pokud v tuto chvíli nemáte raketomet, tak na něj začněte šetřit, protože se vám bude hodit na bosse. Utíkejte kupředu, seběhněte po schodech dolů a pokuste se přejít most, který bohužel zruší jeden z fanatických mnichů. Otočte se, vyběhněte po schodech napravo a vylezte po žebříku. Skočte na ruku, nechte se vyvézt do horního patra. Přehoďte páku, nechte ruku svézt vás do nižšího patra a seskočte na podstavec mezi rukama. Z něj přeskákejte až na opačnou stranu, otvorem v podlaze seskočte dolů a přehoďte druhou páku. Jakmile vstoupíte na most, tak socha ožije a vy budete muset utíkat. Vyhýbejte se přitom padajícím sloupům, na konci mostu rozstřelte zámek na dveřích a projděte dál. Chvíli znovu utíkejte, uhněte padající soše a vytáhněte se na most. Vstupte do věže, vyběhněte nahoru a nasedněte na velký výtah uprostřed místnosti. Shoďte dolů bedny, zmáčkněte tlačítko v rohu a vyjeďte, co nejvýše to půjde (po cestě likvidujte všechny nepřátele). Po ochozu doběhněte k dalšímu výtahu, vyjeďte s ním nahoru a u obchodníka kupte raketomet (pokud ho nemáte). Projděte dveřmi a ihned po započetí souboje, střílejte do oka na prostředním šlahounu. Jakmile se otevře ulita se Salazarem, tak přezbrojte na raketomet a jedinou ranou souboj ukončete. Posbírejte předměty všude po místnosti, seberte si 50000 odměnu a projděte vraty. Doběhněte ke srázu, slaňte dolů, nastupte do výtahu a dveřmi u obchodníka ukončete kapitolu.

Kapitola 5-1

Dojděte k rozcestí, dejte se doprava a dorazte do tábora, kde zlikvidujte černocha s rotačákem a ostatní nepřátele. Vyběhněte po schodech nahoru k bráně, prozkoumejte zařízení napravo a po spuštění laserového paprsku natočte reflektory tak, abyste zasáhli i druhé světelné zařízení. Jeskyněmi proběhněte až k žebříku, vylezte po něm nahoru a doběhněte k pevnosti. Tlačítkem na zdi vpravo otevřete vrata, seběhněte k obchodníkovi a pokud nemáte, tak si kupte pušku. Chodbou utíkejte dopředu a vstupte do nitra pevnosti. Podle mapy doběhněte do místnosti (na mapě červené kolečko), shlédněte animaci a projděte dveřmi nalevo od monitorů. Doběhněte ke sklápěcím vratům, zlikvidujte všechny nepřátele za nimi a dvojitými dveřmi na konci se vydejte dál. Po schodišti vyběhněte do 2. patra a podle cedulek na zdi utíkejte na operační sál. V zadní části místnosti prozkoumejte kontrolní panel, zadejte na něm modrá, žlutá, zelená, zelená, červená, červená, červená a po odemknutí dveří si vezměte kartu od mrazáku. Utíkejte tedy nazpět, namiřte si to skrz dvojitá vrata z pletiva a kartou otevřete mrazák. V malé místnosti napravo si nechte přístrojem přepsat kartu, pak vypněte chladící zařízení a v zadní místnosti si vezměte infračervené hledí (když ho připevníte na pušku, tak můžete konečně zabít generující se příšery). Po zabití Regeneratora opusťte místnost, na chodbě se dejte doprava a dveře na konci odemkněte novou kartou. Doběhněte do místnosti na konci chodby, jeřábem naházejte nepřátele do odpadní jámy a jedinou možnou cestou doběhněte k Ashley, které momentálně nemůžete pomoci. Jděte tedy dál, proběhněte místnost s rentgeny a po schodech dolů. Na konci malé chodby vstupte do dveří nalevo, ve výzkumné laboratoři zastřelte vyšší stupeň Regeneratora a se získanou kartou běžte zpět za Ashley.

Kapitola 5-2

Vraťte se do místnosti s jeřábem a kontejnery, seskočte dolů do odpadní šachty a zlikvidujte regenerační monstrum. Spolu s Ashley shoďte kontejner do vody, zabijte další monstrum a odsuňte kontejner bránící vám v cestě dál. Doběhněte do místnosti s lávovou lázní uprostřed, sejměte monstra a vzadu v místnosti 3x aktivujte páku, čímž rozbijete zátaras dveří. Projděte zpřístupněnými dveřmi, přehoďte páku a utíkejte chodbou dál. Na rozcestí se dejte vlevo, v místnosti zmáčkněte červené tlačítko na stěně a doběhněte k napůl vytažené roletě. Nechte pod ní prolézt Ashley, počkejte až jí vytáhne nahoru a doběhněte k bráně po levé straně. K jedné páce postavte Ashley, sami si stoupněte k té druhé a podle časovače je přehoďte ve stejný čas. Pak projděte bránou, nastupte na korbu buldozeru a likvidujte nepřátele, dokud Ashley nezastaví na velkém výtahu. Vylezte po žebříku nahoru, přehoďte páku a vraťte se zpět na korbu. Nakonec už jen dojeďte do domku a opusťte místnost s obchodníkem.

Kapitola 5-3

Podle mapy dojděte k vyznačenému bodu, vyjeďte výtahem nahoru a dokončete jednu z nejlepších akčních scén ve hře. Po jejím úspěšném absolvování pokračujte do místnosti s lasery. Vyhněte se první čtveřici laserů, prozkoumejte tlačítko u dveří na konci chodby a jakmile se spustí laser, tak utíkejte kousek dozadu a zmáčkněte akční tlačítka. Tím se mu vyhnete a můžete pokračovat k výtahu, který je v malé místnůstce za trůnem. Sjeďte dolů, projděte obrovskými vraty na konci jeskyně a jděte vstříc boji s dalším bossem. Souboj se bude skládat ze dvou částí, přičemž v té první ho nemůžete zranit. Objevíte se v bludišti z beden, které je složeno ze sekcí 01-03. Vždy musíte v dané sekci najít 2 panely s červenými světly (pokud jsou nějaká vrata zavřená, tak rozstřelte zelené světlo), aktivovat je a během 30 sekund přeběhnout do další části. Jakmile se vám to povede potřetí, tak skočte na hák, vylezte nahoru na útes a jděte do jeskyně před vámi. Zde započne druhá část souboje, kde musíte bosse udolat zbraněmi. Až se vám to podaří, proběhněte pod otevřenou mříží, vstupte do chodby napravo a utíkejte k místu označenému na mapě. Odtud doběhněte do rozvalin, kde už na vás čeká Krauser. Ihned po animaci utíkejte do dveří nalevo, prozkoumejte mříž a spustí se časový zámek. Uhýbejte tedy Krauserovým útokům, dokud se mříž neodemkne, doběhněte na rozcestí a dejte se doprava. Proběhněte kolem domku dál a po schodišti vyběhněte nahoru, kde najdete první část posvátného artefaktu. Pak chvíli bojujte a jakmile váš nepřítel nakrátko uteče, tak přesuňte sochu na příslušné místo mezi sloupky přehoďte páku. Vraťte se zpět k domku, kolem kterého jste před chvílí probíhali, přehoďte páku u mříží a seskočte dolů. Dejte si pozor na roboty, doběhněte do věže, vyšplhejte po žebříku na její vrchol a na ochozu seberte druhou část artefaktu. Po lehké mutaci Krausera ho v časovém limitu 3 minut zlikvidujte, seberte poslední část artefaktu a seskočte z věže dolů. Nakonec už jen projděte pod zvednutou mříží, vložte artefakty do stěny napravo a projděte dveřmi.

Kapitola 5-4

Vyběhněte do kopce nahoru a po příletu vrtulníku se s jeho pomocí probojujte až k lanovce. S ní sejměte JJ na druhé straně, dodělejte ho zbraněmi a otevřete velkou bránu. Seskočte tedy dolů, projděte bránou a skrčte se za pytli, dokud vám helikoptéra nepročistí cestu od rotačních kulometů. Pak se přibližte ke dveřím na kopci a ony se uzavřou. Přehoďte tedy páky na levém i pravém ochozu, projděte vraty a vyběhněte po schodech až nahoru. Ihned po skončení animace a rozhovoru se Saddlerem doběhněte podél útesu k dřevěným vratům, za nimi seskočte do podzemí a utíkejte do vězení. Proběhněte až na konec uličky s celami, vytáhněte se nahoru ke dveřím a doběhněte na dvůr. Sejměte JJ a další Las Plagas, vylezte po žebříku nahoru a stiskněte tlačítko na panelu. Počkejte v místnosti, likvidujte nepřátele a po získání karty od jednoho z nich vylezte o další patro nahoru. V místnosti napravo použijte na panel kartu, o patro níž aktivujte dvojici panelů a otevřenými dveřmi se vydejte dál. Doběhněte do místnosti, kde se setkáte se Saddlerem a po animaci už jen doběhněte na konec této kapitoly.

Finální kapitola


Opusťte místnost druhým vchodem, proběhněte chodbou a nakupte si u obchodníka potřebné vybavení. Následně seběhněte po schodech dolů, vyjeďte výtahem nahoru a připravte se na finální souboj se Saddlerem. Jakmile souboj začne, tak střílejte do očí na končetinách mutanta a až se skácí na zem, tak střílejte do oka na hlavě. Celý postup opakujte a po chvíli vám Ada hodí raketomet. Přeběhněte po padacím mostu na druhou stranu, seberte ho a s jeho pomocí dorazte Saddlera. Nakonec už jen sjeďte výtahem dolů, proběhněte jeskyní k vodnímu skútru a opusťte na něm ostrov.

Žádné komentáře: